вівторок, 2 травня 2017 р.

Педагогічні програмні засоби навчання геометрії




Педагогічний програмний засіб "Бібліотека електронних наочностей  ”Геометрія, 7-9 клас”. - К. Мальва, 2006. - 1 електрон. опт. диск (СD-ROM): 12 см. - Системні вимоги: процесор х86, 1100 МНz; 128 Мб RAM, CD-ROM Windows 98/XP.


ПЗНП «Бібліотека електронних наочностей «Геометрія, 7-9 клас» - це електронне видання, що містить набір мультимедійних компонентів, які відображають об'єкти геометрії, які вивчаються в 7-9 класах; програвач мультимедійних компонентів; простий у використанні редактор, що дозволяє вчителю формувати набори необхідних наочностей. 
Програмні засоби «Геометрія, 7-9 клас» (розробники ЗАТ «Мальва», М.І. Бурда, О.П. Вашуленко) і розглянутий раніше засіб «Алгебра, 11 клас» уніфіковані, що полегшує вчителю процес освоєння даного засобу. Адреса розробників засобів ППЗ "Геометрія, 7-9 клас"    education@malva.ua
Засіб «Геометрія, 7-9 клас» розроблений на таких дидактичних засадах, як інтегрованість,конструктивність, інтерактивність та візуалізація.
Інтегрованість полягає в тому, що одну й ту ж наочність можна використовувати з різним цільовим призначенням. Наприклад, побудова трикутників за основними елементами (двома сторонами і кутом між ними, стороною і прилеглими до неї кутами, трьома сторонами) призначена як для вироблення вмінь виконувати основні побудови, так і для самостійного «відкриття» учнями ознак рівності трикутників, для застосування цих ознак в типових ситуаціях. Для кращого усвідомлення суті нових геометричних фактів передбачена можливість проводити невеликі дослідження і опрацьовувати отримані числові характеристики.
Конструктивність забезпечується аналізом комп'ютерних зображень реальних предметів, перенесенням їх властивостей на відповідні моделі, де увага приділяється поелементному створенню. Внаслідок чого учень самостійно формулює означення нових понять, властивості геометричної фігури чи способи діяльності.
Під інтерактивністю розуміють можливість використання варіативних методичних технологій проведення уроків (шкільна лекція з ілюстраціями, групова, парна, індивідуальна робота, семінарське заняття тощо), підтримку активних методів навчання (проведення посильних навчальних досліджень, моделювання і конструювання геометричних об'єктів, логічна організація невеликих фрагментів навчального матеріалу).
Візуалізація забезпечується розробленими комп'ютерними динамічними моделями геометричних об'єктів. Пропонується їх перетворення (переміщення, зміна форми і розмірів, розташування на площині), що сприяє розвиткові образного мислення, творчих та евристичних його складових. Це дозволяє краще засвоювати знання, виробляти вміння і навички, формувати цілісні геометричні образи.
Мета застосування ППЗ полягає в активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх самостійності в опануванні знань, формуванні інформаційної та інших базових компетентностей особистості, посиленні позитивної мотивації навчання геометрії. Зміст і структуру ППЗ зорієнтовано на розв'язування навчальних завдань через впровадження сучасних педагогічних технологій, у тому числі інтерактивних форм та використання варіативної методики проведення уроків. Це може бути шкільна лекція з ілюстраціями, самостійна групова чи індивідуальна робота учнів, семінарське заняття, уроки повторення й узагальнення знань, виконання завдань творчого характеру. ППЗ унаочнює як теоретичну, так і практичну частини навчальної програми.
На етапі мотивації навчання залежно від мети і завдань уроку рекомендується використовувати історичні довідки, портрети вчених-математиків, ілюстрації різних практичних ситуацій, які дають змогу обґрунтувати необхідність вивчення того чи іншого геометричного факту.
Ефективному засвоєнню понять, способів діяльності та вивченню властивостей геометричних фігур сприяє динамічне унаочнення відповідних геометричних фігур, де виділяються істотні ознаки понять та здійснюється варіація неістотних ознак при збереженні постійними істотних. Це дає змогу учням самостійно характеризувати істотні та неістотні ознаки. Застосування понять, властивостей і способів діяльності покращується завдяки пропонованій візуалізації практичних життєвих ситуацій. Динамічна наочність дає змогу складати і розв'язувати геометричні задачі за готовими малюнками, варіювати їх умови і вимоги, організовувати змістову роботу над розв'язаною задачею. Розгортання унаочнених поопераційних дій учня, ілюстрація їх застосування, сприяє кращому виробленню способів геометричної діяльності та рефлексивного ставлення учня до цієї діяльності.

Пакет динамічної геометрії

Пакет програм "Динамічна геометрія" ("DG") Харківських вчених С.А. Ракова та К.О. Осенкова є надійним та перевіреним супутником учителя математики, що виклристовує мультимедіа у своїй роботі. Він містить:
1. Графічне середовище для створення та дослідження геометричних фігур.
2. Графічний калькулятор для побудови графіків функцій та рівнянь з двома змінними.
3. Методичні рекомендації для вчителя.
4. Методичні рекомендації для учня.
5. Настанова користувачу.

Детальніше: http://kirdey.com/dinamichna-geometriya

Пакет динамічної геометрії DG створений для підтримки шкільного курсу планіметрії. DG – це комп'ютерне середовище для експериментування з геометрії. Мета пакета – надати учням можливість самостійного відкриття геометрії шляхом експериментування на комп'ютері.

Головна ідея DG – дати користувачеві можливість виконувати на комп'ютері побудови, аналогічні класичним геометричним побудовам "на папері". Структура програми DG включає в себе питання як теоретичного , так і практичного курсу. Існують окремі теоретичні розділи, які просто неможливо оминути увагою вчителеві-математику. Чудова наочність по трикутнику і його елементам, по колу, симетрії, аксіомам планіметрії, побудова циркулем та лінійкою, графіки функцій, дотичні до кривих, алгебра і початки аналізу – це не повний перелік задіяних у програмі тем. Практичні завдання взяті з підручника геометрії Погорєлова і подані в задачах таким чином, щоб стимулювати експериментально-дослідницьку діяльність учнів.
Приблизна структура задач:
  • постановка задачі;
  • параметри побудови;
  • план дослідження;
  • рухливий малюнок;
  • результати дослідження.
Креслення виконані таким чином, що ключові точки, від яких залежать результати дослідження, можна рухати на площині, даючи змогу розглянути всі можливі варіанти розв'язку задачі. Учні можуть самостійно внести необхідні корекції в малюнок: добудувати коло, пряму, відрізок; можуть використовувати властивості точки: відірвати точку, спостерігати за слідом (траєкторією її руху); змінити колір, розмір шрифту тощо.
Зорієнтуватись у нестандартній ситуації допоможе план дослідження, яким за необхідності можна скористатись, натиснувши кнопку «Дослідження». Числові результати виконаних перетворень учні спостерігають на екрані і роблять відповідні висновки.
В програмі представлений широкий спектр позапрограмового матеріалу, який можна використовувати на факультативних заняттях або під час роботи в класах з поглибленим вивченням математики.

Детальніше можна ознайомитися тут

Немає коментарів:

Дописати коментар